Moje przemyślenia po pierwszym dniu z Cyber Ship

Masz pytanie lub chcesz się z nami podzielić własną opinią dotyczącą Cyber Ship'a ? A może znalazłeś błąd w aplikacji lub na stronie www ? Opisz go, a my pomożemy Ci go rozwiązać.

Moderator: Wsparcie

MarekKanarek
Posty: 0
Rejestracja: 21 lis 2019, 23:35

22 lis 2019, 0:35

Cześć :)

Na wstępie WIELKIE GRATULACJE i podziękowania dla Was za zrobienie tego programu :) !!!

Wiele osób na niego czekało i w końcu jest i działa :)

Jak dla mnie statki są trudniejsze od czołgów i dlatego jeszcze większy szacunek za Cyber Ship. :)

Tylko się można domyśleć ile trudu i jakim wyzwaniem było napisanie tego programu.

Poniżej moje przemyślenia, które mam nadzieję przyczynią się do tego, że CS będzie jeszcze lepszy :)

1. Interfejs graficzny: jest bardzo odmienny od sprawdzonego interfejsu w CT do którego ludzie się przyzwyczaili i trzeba się go uczyć na nowo - szkoda, że został zmieniony. Do tego jest bardzo toporny i brak w nim wielu przydatnych funkcji. Rozumiem, że była koncentracja na kodzie programu i być może został on napisany w innym języku programowania i stąd to może wynikać oraz, że w przyszłości zostanie usprawniony. Np. nie ma w nim priorytetu gry: gaszenie gwiazdki czyli do pierwszego zwycięstwa - brakuje tej funkcji. Interfejs nie zapamiętuje swojego położenia - mam pasek z menu start pionowo z lewej strony ekranu i każdorazowe otwarcie ustawień powoduje, że znikają mi one pod paskiem zadań i muszę ciągle okienko z ustawieniami w bok przesuwać aby było widoczne - upierdliwe to jest bardzo po całym dniu grania i zmieniania priorytetu gry po jednej bitwie na pierwszych tierach. Brakuje w nim także ustawień agresywności ale o tym w pkt 3.

2. Cyber Ship mi nie zaskoczył i nie chciał sam grać jak odpaliłem grę bezpośrednio z pliku WorldOfWarships.exe z pominięciem Game Center. Nie wykrywał statków i w ustawieniach było zero statków. W Cyber Tank ten problem nie wstępuje i można odpalać grę bezpośrednio w plku .exe. Raz miałem taki przypadek w CS i więcej nie sprawdzałem więc nie wiem czy to pojedynczy incydent czy stały fakt.

3. Brak ustawień agresywności gry. Np.:
- ostrożny - trzymaj się na skraju zasięgu dział i w razie potrzeby wycofuj lub podpływaj (chodzi o to aby nie wpłynąć w zasięg dział kilku przeciwników i nie zginąć),
- średni - zmniejsz dystans do zasięgu artylerii pomocniczej i wycofuj lub podpływaj,
- torpedowy - skracaj dystans do zasięgu strzału z torped i wycofuj lub podpływaj,
- agresywny spot - szybkie pływanie na środku mapy i w okolicy baz i manewrowanie,
- kamikadze - szybki atak kamikadze np. niszczycielem przez środek mapy w poszukiwaniu lotniskowca po drugiej stronie mapy,
- ostrożny kamikadze - atak na lotniskowiec skrajem mapy,
- obecny czyli początkując gracz - pomidor - podpływanie i stanie w miejscu na środku mapy.

4. Miałem kilka ostrzeżeń o ogniu sojuszniczym i stałem się fioletowy oraz w porcie dostałem info, że jak się to nie zmieni to mi bitwy losowe zablokują. Nie wiem o co poszło ale widziałem jak raz pod moją salwę wpłynął sojusznik ale tego się nie da uniknąć i kilka razy mój statek ocierał się o statek sojuszniczy i sypały się ostrzeżenia wtedy.

5. Kilka razy zostałem staranowany przez wroga - może jakiś moduł antytaran by się przydał - przewidywanie kolizji i ruszenie z miejsca i / lub zmiana kierunku płynięcia.

6. Wiele razy zostałem storpedowany zwłaszcza jak stałem na środku - może jakiś moduł antytorpeda by się przydał - przewidując trafienie i ruszający z miejsca i / lub zmieniający kierunek płynięcia.

7. Sortowanie statków działa tylko od najmniejszego do największego i nie działa na odwrót - w porównaniu do Cyber Tank to 50% możliwości.

8. Nie jestem pewien czy działa parametr ile sekund odstępu między bitwami - mam ustawione 5 sekund, a czekam dłużej, a program po śmierci statku i wyjściu do garażu obraca puste miejsce po statku.

9. Cyber Ship jak wejdzie w tryb snajpera to z niego niechętnie wychodzi - problemem gdy po drugiej stronie statku pojawia się wróg - wtedy odwrócenie widoku w trybie snajpera trwa dłużej niż w normalnym trybie i później oddaje się salwę do wrogiego statku co może przesądzić czasami o wyniku bitwy.

Powyższe uwagi są po to aby program usprawnić ponieważ już jest super, że Cyber Ship jest i działa i każdy go może używać :) Nie mam na celu wyśmiewać programu itp.

Do tej pory w statki w ogóle nie grałem a dzięki Cyber Ship po raz pierwszy je uruchomiłem :)

Pozdrawiam
Marek
Awatar użytkownika
Suvero
Administrator
Posty: 31
Rejestracja: 11 lip 2016, 14:52
Kontakt:

22 lis 2019, 0:53

Super, dzięki za taką garść informacji !

Odpowiadając rzędowo na punkty:
1. Ten interfejs jest jedynie tymczasowy do czasu wyjścia z okresu beta (kiedy to większość błędów zostanie wyeliminowana).
2. Ten błąd jest nam znany - zostanie naprawiony w najbliższej aktualizacji beta.
3. O szerszych ustawieniach również nie będę się rozwodził - są one przygotowane, lecz nie wprowadzone ponieważ dodatkowo utrudniły by eliminacje błędów (było by ich o niebo więcej). Zostaną dodane w trakcie testów beta kiedy większość błędów zniknie lub dopiero w pierwszej oficjalnej wersji publicznej.
4. TeamKill zdarza się każdemu, nawet w World of Tanks także musiał być to jednorazowy przypadek.
5. Co do detekcji punktów uderzeniowych, jest to wprowadzone ale nie udoskonalone. Zauważ że kiedy to bot zbliża się do wroga, próbuje go ominąć lub po prostu daje pełną na wsteczny. Jeżeli chodzi o skały sytuacja jest identyczna.
6. To jest ciekawa myśl i zostanie to także najprawdopodobniej wprowadzone natomiast wymaga to czasu.
7. Ten błąd także jest znany i zostanie naprawiony w najbliższej aktualizacji.
8. Muszę to osobiście sprawdzić. Jeżeli tak rzeczywiście jest, również zostanie to naprawione.
9. Wiemy o tym i to także doczeka się poprawki natomiast.

Niektórzy powinni brać z Ciebie przykład w temacie formatowania swoich wypowiedzi :)
Jeżeli chodzi o punkt 2, jeżeli spotkasz drugą taką samą sytuacje to prosiłbym Cię od razu o podesłanie pliku logs.txt. Bez niego tak naprawdę nie wiadomo co jest tego przyczyną.
Awatar użytkownika
Suvero
Administrator
Posty: 31
Rejestracja: 11 lip 2016, 14:52
Kontakt:

22 lis 2019, 9:48

Odnośnie punktu 8, wracam z informacją że ciężko jest nam go odtworzyć. Nam działa jak należy tzn. wartość w sekundach a następnie CS dodaje nieregularną wartość + lub - 20%.
kabano2
Posty: 0
Rejestracja: 23 lis 2019, 20:59

23 lis 2019, 21:03

Bardzo Agresywnie okrety od 6 do 8 tier płyna na wroga .Nawet kiedy jest informacja o wykryciu i namierzaniu prze na przykład 4 wrogie okrety
davao
Posty: 0
Rejestracja: 18 sty 2020, 8:35

13 mar 2020, 23:05

Panowie zrobione jest około 3800 bitw i moje ale:
1. Każda bitwa to pływanie na pałę przed siebie .
2. Bot powinienem wybierać lekkie cele i te najbliższe.
3. Używać dostępnych torped.
4. Zmieniać amunicje.
5 Przy nadmiernym ogniu przeciwnika wycofywać się
6. Używać bostów "dym" oraz doładowanie silnika etc.
7. Czy jest możliwość aby bot obsługiwał CV?
Myśle że napisałem najbardziej istotne punkty do wprowadzenia/ulepszenia
To tyle za mojej strony dzięki za udostępnienie bota. Konto testowe dziś ustaje. Zobaczymy co będzie dalej kiedy usprawnicie bota . Życzę powodzenia w dalszych pracach.
Awatar użytkownika
Suvero
Administrator
Posty: 31
Rejestracja: 11 lip 2016, 14:52
Kontakt:

24 mar 2020, 12:52

Dzięki za przemyślenia i propozycje do implementacji. Będziemy systematycznie dodawać nowe funkcjonalności do bota i nadal liczymy, jako cały zespół, na wsparcie. Odnośnie obsługi torped - mogę zapewnić że zostanie to wkrótce dodane.

Przypomnę tylko tym którzy czytają ten temat a jeszcze nie mieli styczności z Cyber Ship - okres testowy cały czas trwa więc korzystanie z bota jest darmowe !
jordan477
Posty: 0
Rejestracja: 24 lis 2019, 12:55

05 kwie 2020, 21:11

Najlepiej się sprawdzają pancerniki bo mają odnowienie HP , daleki zasięg ostrzału, mocny pancerz, duża ilość życia co sprawia, że zarobek i eksp leci lepiej.
Pytanie zasadnicze: na ile CV jest bezpieczny? dostał ktoś w ogóle jakieś ostrzeżenie? bo wydaje się bezpieczniejszy od CT ;)
MarekKanarek
Posty: 0
Rejestracja: 21 lis 2019, 23:35

29 kwie 2020, 13:37

Cześć :)

W okresie wirusa jak siedzę w domu postanowiłem odpalić ponownie Cyber Ship po kilku miesiącach i zobaczyć co się zmieniło od pierwszej wersji programu. Obecna wersja do jakiej odnoszą się spostrzeżenia to 1.2.2

Odnośnie Interfejsu - jego ergonomia i nie tylko:
1. Brak opcji gaszenia gwiazdki przy ustalania priorytetów gry poszczególnymi statkami - coś podobnego jest w Cyber Tank i w statkach byłoby przydatne.
2. Złe sortowanie statków podczas sortowania według poziomu statku - statki poziomu 10 są obok statków poziomu 1 tak jak by to pole było traktowane jako tekst a nie jako liczba, być może zmiana formatu lub zrobienie poziomów typu 01, 02, 03, 04 id pomoże.
3. Po kliknięciu przycisku Ustawienia - zawsze otwiera się okno ustawień na Ustawieniach ogólnych, które zazwyczaj ustawia się raz na początku i więcej się ich nie rusza natomiast Ustawienia statków zmienia się bardzo często. Ustawienia powinny się otwierać na Ustawieniach statków gdyż przełączanie się za każdym razem jest irytujące.
4. Okno ustawień otwiera się na pozycji 0,0 - w lewym górnym narożniku ekranu - jak ktoś ma ustawiony lewy pasek startowy Windows lub górny pasek startowy Windows to zawsze okno wskakuje pod pasek i trzeba je przesuwać - można by coś zrobić aby okno ustawień otwierało się w tym samym miejscu co jest otwarte okno Cyber Ship. Teraz główne okno Cyber Ship otwiera się w w jednym miejscu a okno Ustawień otwiera się w drugim miejscu - > niestety często pod paskiem startowym Windowsa i jest to uciążliwe i irytujące gdyż cały czas trzeba okno przesuwać.
5. W ustawieniach statków można dodać ikonkę klasy statku przy jego nazwie w oddzielnej kolumnie - niszczyciel, pancernik, lotniskowiec itd i możliwość sortowania po tych klasach jak da radę.
6. Może dodatkowe ustawienia dla każdego statku z osobna aby można było zdefiniować styl gry na danym statku od ataku kamikadze / agresywnego spota po ochronę lotniskowca / pancernika itp?

Odnośnie samej gry Cyber Ship:
1. Cyber Ship nie używa wcale torped - gra niszczycielami i krążownikami z torpedami traci sens.
2. Cyber Ship nie potrafi grać lotniskowcami - dwa razy próbowałem odpalić grę na lotniskowcu japońskim na IV poziomie - pojawiły się jakieś błędy w oknie Cyber Ship i Cyber Ship przestał dalej grać. Piszę gdyż w opisie jest, że Cyber Ship gra wszystkimi klasami statków więc lotniskowce też powinien wspierać z tego wynika.
3. Cyber Ship wcale nie zwraca uwagi na wystrzelone w jego kierunku torpedy - wiele razy obserwowałem jak wykonywał zwrot i ustawiał się prostopadle całym bokiem do wystrzelonych torped i przyjmował całą salwę na siebie i ginął momentalnie.
4. Cyber Ship nie używa dodatkowego osprzętu zamontowanego na statku - np samoloty na krążowniku lub pancerniku - mógłby je wypuszczać w momencie gdy do samolotu zbliża się nalot bombowy lub torpedowy.
5. Czasami Cyber ship kręci się tak szybko japońskimi pancernikami i japońskimi krążownikami, że pomimo perków na szybsze obracanie wież i dodatkowego wyposażenia na obracanie wież nie jest w stanie oddać strzału - tu może być ciężko coś zrobić, ale może jakieś powstrzymanie się od manewru do czasu oddania strzału i dalszy manewr po oddaniu strzału. Tu ciężko może być na jakiś kompromis.
6. Cyber Ship strzela cały czas z pocisków OB - nie zawsze jest to najlepsze rozwiązanie - może jak nie można zrobić inteligentnej zmiany pocisków w zależności od celu do jakiego się strzela to może można w ustawieniach zrobić domyślny typ pocisków dla każdego statku jakim gra CS indywidualnie aby każdy sobie wybrał w zależności od kalibru i spotykanych wrogów lub domyślny typ pocisków w zależności od klasy statku - np dla pancerników - PP, krążowników - OB, niszczycieli - OB.

Pozdrawiam i życzę dalszych sukcesów w rozwoju Cyber Ship :-)
Marek
MarekKanarek
Posty: 0
Rejestracja: 21 lis 2019, 23:35

02 maja 2020, 7:44

Cześć :)

Odnośnie interfejsu to dwa kolejne spostrzeżenia:

1. Źle działa sortowanie według priorytetu gry - podobnie jak przy sortowaniu według tieru liczba jest traktowana jako tekst i priorytet 20 jest obok priorytetu 2, a 10 jest obok priorytetu 1 i wygląda to tak: 1, 10, 2, 20, 3, 4, 5 itd. Jak się ma dużo statków i dla każdego ma się wybrany inny priorytet i później chce się posortować według priorytetu to jest straszna sieczka w widoku :(

2. Ustawianie poziomym suwakiem priorytetu gry jak ktoś chce to robić dla dużej ilości statków z dokładnością co 1 i zmieniać to w miarę eventów i w miarę rozwoju kapitanów to jest to strasznie uciążliwe i czasochłonne. Może można by dodać obok pole tekstowe do ręcznego wpisania priorytetu z ręki? Pole tekstowe byłoby szybsze i wygodniejsze przy dużych, masowych i dokładnych zmianach priorytetu. Dobrym rozwiązaniem była rozwijana lista jak w Cyber Tank: szybka, prosta, intuicyjna, dokładna. Na rozwijanej liście można by umieścić także priorytet "Do pierwszego zwycięstwa" - w przypadku pola tekstowego trzeba by wtedy jakiś skrót zastosować np. : x2

Pozdrawiam
Marek
ODPOWIEDZ